Monday, December 31, 2012

31/12/2012

Hari ini adalah hari n malam terakhir aq berada dalam bulan 12...Perasaan ku bercampur baur..x mampu terucap dibibir tetapi terdetik di hati kecil ku ini...Hemmm ingt kan dh x jdi student sekolah lagi tapi Allah takdirkan Aku utk smbung belajar ke tingkatan enam..

X ku sangka aku dpt masuk ke tingkatan enam tanpa melakukan ujian y telah ditetapkan ustaz..ini lah y dikatakan pertolongan Allah y tidak kita sangka..Aku bersyukur sgt kerana hasrat aku utk sambng belajar di tingkatan enam akhir tercapai jua...

Pelik rasenye,walaupn kt internet kte aku dpt PLKN tp tunggu punya tunggu x smpai juga surat...Maybe takdir aku adalah smbng belajar ke tingkatan enam tapi masalah nye aku nk lari dr someone tuptup x dpt lari juga...Sabarlah wahai hati maybe ade hikmah disebalik semua ini...Ape ya pentinggggg?????? hehehe...Ape y penting adalah aku kna lepaskan segala kisah silam ku dan cari kebahagiaan hidupku di tahun baru ini..

Sebelum2 ni aku banyak berduka so pada tahun 2013 ini aku akan buang segala duka y terpendam di dalam hati ini dan trus bangkit dengan keceriaan....

Azam aku utk tahun 2013 ni adalah:

1.Akan membantu mak n abah
2.Menjalankan perintah Allah.dan meninggalkan larangannya
3.Thinking positive
4.No couple in my life..
5.Menjadi kawan y baik
6.Belajar bersungguh2..

Hemmm....Harapan aku selepas dpt result STAM aku nk sgt2 smbung bljr kt Jorden dan aku juga nk pegi menunaikan umrah pada usia y muda...Aku juga ingin menjadi penghafal Al-quan..Insyaallah..jika Allah mmberi peluang kpd ku ia akn tercpai tetapi jika tidak maybe Allah dh tetapkan sesuatu y lebih baik drpda apa y aku harapkan....

                                              Selamat tinggal 2012 y penuh dengan dukacita..
                              Selamat datang 2013 y akan aku jadikan tahun kebahagiaan dalam hidupku...
Bangkit lah wahai diriku ini dengan penuh semangat..buangkanlah segala dukacita dan kesedihan y membelenggu di hati ini...
Sekian...

No comments: